S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică, şi vă invită să participați la următorul program de perfecționare profesională:


DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECȚIONARE

Comunicare și relații publice în cadrul instituţiilor publice


TEMATICA:

     I.COMUNICARE

-       Elementele procesului de comunicare: concepte de bază.

-       Etapele procesului de comunicare.

-       Bariere în procesul de comunicare.

-       Modul de desfăşurare a unui dialog.

-       Reguli de exprimare în timpul unei conversaţii.

-       Instrumente de comunicare.

-       Metode moderne de comunicare în instituţiile publice.

-       Comunicarea externă a administraţiei publice.

-       Comunicarea interpersonală în administraţia publică.

-       Comunicarea între instituţia publică şi cetăţeni.

-       Comunicarea publică.

-       Comunicarea între funcţionarul public şi cetăţean.

-       Inteligenţa emoţională în procesul de comunicare.

-       Comunicarea ca mijloc de culegere a informaţiilor.

-       Consiliere.Procesul de ascultare.

     II.RELAȚILE CU PUBLICUL

-       Relațiile publice versus relații cu publicul

-       Tipuri de public

-       Modalităţi de primirea a publicului

-       Specificul relațiilor cu publicul în instituțiile publice

-       Organizarea serviciului de relaţii cu publicul.

-       Definiție.Rol . Tipuri de public deservite. Servicii oferite.

-       Circuitul actelor în instituția public.

-       Primirea corespondenței ca activitate de relații cu publicul.

-       Petiții și cereri de la cetățeni.

-       Registrul de intrări –ieșiri.

-       Rolul registraturii.

     III. Aplicaţii practice şi modele specifice.


GRUPUL ȚINTĂ: funcționari publici și personal contractual din autoritătile și instituțiile publice, care vor să isi dezvolte cariera profesională.


OBIECTIVE:

-       Prezentarea cadrului conceptual care descrie structurarea comunicării în cadrul sistemelor administrative contemporane şi analizarea acesteia din perspectiva procesului de reformă administrativă;

-       Dezvoltarea capacităţii de a comunica în cadrul  instituţiei publice şi în relaţia cu cetăţeanul;

-       Formarea aptitudinilor necesare pentru elaborarea și întocmirea documentelor din administrația publică, cunoașterea diferitelor tipuri de acte oficiale, condițiile de legalitate ale actelor administrative, circulația actelor în cadrul instituțiilor administrative, autoritățile competente în elaborarea documentelor, modul de înregistrare și arhivare al actelor oficiale.


METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:

-       prezentări, dezbateri, discuţii active;

-       studii de caz, joc de rol;

-       încurajarea participării active a tuturor participanţilor;

-       utilizarea unor exemple practice, concrete.


AVANTAJELE PARTICIPĂRII:

-       aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea pe care o desfăşoară;

-       în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului professional.;