S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică, şi vă invită să participați la următorul program de perfecționare profesională:


DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECȚIONARE: MANAGEMENTUL ACHIZITIILOR PUBLICE, MANAGEMENTUL RISCULUI, INCOMPATIBILITATI SI CONFLICTE DE INTERESE


TEMATICA:

·                     Prezentare generală a sistemului achiziţiilor publice

·                     Legislaţia privind achiziţiile publice (la nivel european şi naţional)

·                     Domeniu de aplicare a legislaţiei achiziţiilor publice

·                     Principii în achiziţii publice (aplicaţie şi exemplificări)

·                     Planificarea achiziţiilor publice („gândirea care precede acţiunea”)

·                     Programul anual al achiziţiilor publice

·                     Procesul de achiziţie publică – etapele procesului de achiziţie  publică

·                     Proceduri de achiziţii publice

·                     Criterii de calificare/selecție și criterii de atribuire;  Reguli de estimare a valorii contractelor de achiziţie publică

·                     Documentaţia de atribuire / de concurs / descriptivă

·                     Derularea procedurilor

·                     Evaluarea ofertelor

·                     Atribuirea contractului

·                     Instituţiile cele mai importante care reglementează /supraveghează/ controlează procedurile, menţionate in legislaţia achiziţiilor publice;

- Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.)

- Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice (U.C.V.A.P.)

- Agenţia Naţionalã de Integritate (A.N.I.)

- Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (C.N.S.C.)

- Curtea de Apel (C.A.) 

·                     Conflicte de interese şi incompatibilităţi

·                     Managementul riscurilor

·                     Identificarea riscurilor.Metode de identificarea a riscurilor

·                     Analiza riscurilor

·                     Reactia la risc.

 

  8. Exerciții practice și studii de caz


GRUPUL ȚINTĂ:  aleși locali (primari, viceprimari, consilieri locali), funcționari publici de conducere si executie, personal contractual din autoritățile și instituțiile publice, care vor să își dezvolte cariera profesională in ceea ce priveste domeniul achizitiilor publice si managementul riscurilor.


OBIECTIVE:

·         Cunoaşterea principiilor și a particularităților de organizare și funcționare a activității de achizitii publice în cadrul administrației publice;

·         Însușirea componentelor generale ale organizării activității de achiziţii publice;

·         Însuşirea componentelor generale ale managementului riscului;

·         Cunoașterea particularităților ce apar in activitatea de achiziţii publice din administrația publică;

·         Familiarizarea cu diferitele formulare utilizate în activitatea de achiziţii publice;

·         Dobândirea de cunoștințe și abilități profesionale specifice pentru desfășurarea activității de achiitii publice în cadrul sau în legătură cu administrația publică;

·         Dobândirea de cunoștințe și abilități profesionale specifice pentru gestionarea managementului riscului.


METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:

-       prezentări, dezbateri, discuţii active;

-       analize comparative;

-       studii de caz, joc de rol;

-       încurajarea participării active a tuturor participanţilor;

-       utilizarea unor exemple practice, concrete.


AVANTAJELE PARTICIPĂRII:

-       aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea pe care o desfăşoară;

-       în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului profesional.