Managementul aplicat in institutiile publice
S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică, şi vă invită să participați la următorul program de perfecționare profesională:
DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECȚIONARE: MANAGEMENTUL APLICAT IN INSTITUTIILR PUBLICE
TEMATICA:
1. INSTITUTIA PUBLICA
· Scop, obiective generale, obiective specifice şi structura cursului
· Instituţia publica – prezentare şi caracterizare generala.
· Sectorul public – rol şi funcţii
2. NOTIUNEA DE MANAGEMENT AL ADMINISTRATIEI PUBLICE.
· Noţiunea de administraţiei publică şi trăsăturile ei
· Conceptul de organ al administraţiei publice.
· Trăsături, Clasificare.
· Prezentare generala
· Definitia managementului public
· Caracteristicile si principiile managementului public
· Managementul componentelor interne
· Managementul financiar
· Managementul resurselor umane
· Managementul performantei
· Definirea actului managerial
· Componente externe ale managementului public
3 MANAGEMENT FINANCIAR BUGETAR
Management general. Noţiuni, concepte, funcţii
· Management financiar – specificitate în sectorul public
· Concepte, obiective, exigenţe ale managementului financiar public
· Funcţiile managementului financiar public
4. POLITICI ŞI PROCEDURI FINANCIARE.
· Concepte privind politica şi principalele componente ale acesteia
· Conţinutul şi componentele politicii financiare publice
· Interdependenţe între componentele politicii economice şi financiare
· Manualul de politici contabile
5. PLANIFICARE FINANCIARĂ.
· Obiective
· Bugetul si bugetarea
· Prevederea viitorului prin bugetare
· Procesul bugetarii
· Bugetul operational
· Bugetul financiar
6. SISTEM BUGETAR – FONDURI PUBLICE
· Noţiuni introductive. Cadrul legal actual.
· Principii bugetare, reguli bugetare şi responsabilităţi
Ø Principii şi reguli bugetare
Ø Atribuţii în elaborarea bugetului
Ø Competenţe şi responsabilităţi în procesul bugetar
7. MANAGEMENTUL CHELTUIELILOR PUBLICE
· Scopul şi rolul managementului cheltuielilor publice
· Obiectivele managementului cheltuielilor publice
· Legătura dintre managementului cheltuielilor publice şi managementul bugetului
8. CONTROLUL INTERN
9. CONTROLUL FINANCIAR PREVENTIV
PARTEA A II-A
10.COMUNICAREA IN INSTITUTIILE PUBLICE
· Elementele procesului de comunicare
· Functiile comunicarii
· Modele de comunicare
· Comunicarea manageriala ca avantaj strategic
· Bariere in calea comunicarii
· Modalitati de comunicare
11.CULTURA ORGANIZATIONALA
12..ELABORAREA DECIZIEI IN INSTITUTIILE PUBLICE
Introducere
- Definitia deciziei
- Conditiile elaborarii deciziei
- Tipuri de decizii
- Decizia administrativa
13. MANAGEMENTUL SCHIMBARII
PARTEA A III-A
MANAGEMENTUL ACHIZITIILOR PUBLICE
· Prezentare generală a sistemului achiziţiilor publice
· Legislaţia privind achiziţiile publice (la nivel european şi naţional)
· Domeniu de aplicare a legislaţiei achiziţiilor publice
· Principii în achiziţii publice (aplicaţie şi exemplificări)
· Planificarea achiziţiilor publice („gândirea care precede acţiunea”)
· Programul anual al achiziţiilor publice
· Procesul de achiziţie publică – etapele procesului de achiziţie publică
· Proceduri de achiziţii publice
· Criterii de calificare/selecție și criterii de atribuire; Reguli de estimare a valorii contractelor de achiziţie publică
· Documentaţia de atribuire / de concurs / descriptivă
· Derularea procedurilor
· Evaluarea ofertelor
· Atribuirea contractului
· Instituţiile cele mai importante care reglementează /supraveghează/ controlează procedurile, menţionate ȋn legislaţia achiziţiilor publice;
Ø Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.)
Ø Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice (U.C.V.A.P.)
Ø Agenţia Naţionalã de Integritate (A.N.I.)
Ø Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (C.N.S.C.)
Ø Curtea de Apel (C.A.)
· Conflicte de interese şi incompatibilităţi;
8. Exerciții practice și studii de caz
GRUPUL ȚINTĂ: aleși locali (primari, viceprimari, consilieri locali), funcționari publici de conducere si executie, personal contractual din autoritățile și instituțiile publice, care vor să își dezvolte cariera profesională.
OBIECTIVE:
· Cunoaşterea principiilor și a particularităților de organizare și funcționare a managementului în cadrul administrației publice;
· Însușirea componentelor generale ale managementului;
· Cunoașterea particularităților managementului din administrația publică;
· Cunoașterea noțiunilor de bază în ceea ce privește managementul institutiei publice;
· Dobândirea de cunoștințe și abilități profesionale specifice pentru desfășurarea activității de resurse umane în cadrul sau în legătură cu administrația publică.
METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:
- prezentări, dezbateri, discuţii active;
- studii de caz, joc de rol;
- încurajarea participării active a tuturor participanţilor;
- utilizarea unor exemple practice, concrete.
AVANTAJELE PARTICIPĂRII:
- aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea pe care o desfăşoară;
- în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului profesional.