S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică, şi vă invită să participați la următorul program de perfecționare profesională:


DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECȚIONARE: MANAGEMENTUL APLICAT IN INSTITUTIILR PUBLICE

TEMATICA:

     1. INSTITUTIA PUBLICA

·                      Scop, obiective generale, obiective specifice şi structura cursului

·                      Instituţia publica – prezentare şi caracterizare generala.

·                      Sectorul public – rol şi funcţii

     2. NOTIUNEA DE MANAGEMENT AL ADMINISTRATIEI PUBLICE.

·                     Noţiunea de administraţiei publică şi trăsăturile ei

·                      Conceptul de organ al administraţiei publice.

·                      Trăsături, Clasificare.

·                      Prezentare generala

·                      Definitia managementului public

·                      Caracteristicile si principiile managementului public

·                      Managementul componentelor interne

·                      Managementul financiar

·                      Managementul resurselor umane

·                      Managementul performantei

·                      Definirea actului managerial

·                      Componente externe ale managementului public

     3 MANAGEMENT FINANCIAR BUGETAR

  Management general. Noţiuni, concepte, funcţii

·                     Management financiar – specificitate în sectorul public

·                     Concepte, obiective, exigenţe ale managementului financiar public

·                      Funcţiile managementului financiar public

     4. POLITICI ŞI PROCEDURI FINANCIARE.

·                     Concepte privind politica şi principalele componente ale acesteia

·                      Conţinutul şi componentele politicii financiare publice

·                      Interdependenţe între componentele politicii economice şi financiare

·                      Manualul de politici contabile    

     5. PLANIFICARE FINANCIARĂ.

·                     Obiective

·                     Bugetul si bugetarea

·                     Prevederea viitorului prin bugetare

·                     Procesul bugetarii

·                     Bugetul operational

·                     Bugetul financiar


     6. SISTEM BUGETAR – FONDURI PUBLICE

·         Noţiuni introductive. Cadrul legal actual.

·          Principii bugetare, reguli bugetare şi responsabilităţi

Ø  Principii şi reguli bugetare

Ø  Atribuţii în elaborarea bugetului

Ø  Competenţe şi responsabilităţi în procesul bugetar

     7. MANAGEMENTUL  CHELTUIELILOR  PUBLICE

·                     Scopul şi rolul managementului cheltuielilor publice

·                      Obiectivele managementului cheltuielilor publice

·                      Legătura dintre managementului cheltuielilor publice şi managementul bugetului

     8. CONTROLUL INTERN

     9. CONTROLUL FINANCIAR PREVENTIV


PARTEA A II-A

     10.COMUNICAREA IN INSTITUTIILE PUBLICE

·                     Elementele procesului de comunicare

·                     Functiile comunicarii

·                     Modele de comunicare

·                     Comunicarea manageriala ca avantaj  strategic

·                     Bariere in calea comunicarii

·                     Modalitati de  comunicare

     11.CULTURA ORGANIZATIONALA

·                     Definiţia

·                     Caracterizare

·                     Cultura organizaţiei

·                     Cultura întreprinderii

     12..ELABORAREA DECIZIEI IN INSTITUTIILE PUBLICE                         

Introducere

  • Definitia deciziei
  • Conditiile elaborarii deciziei
  • Tipuri de decizii
  • Decizia administrativa
     13. MANAGEMENTUL SCHIMBARII

·                     Introducere

·                     Rezistenta la schimbare

·                     Managementul schimbării

PARTEA A III-A


MANAGEMENTUL ACHIZITIILOR PUBLICE

·                     Prezentare generală a sistemului achiziţiilor publice

·                     Legislaţia privind achiziţiile publice (la nivel european şi naţional)

·                     Domeniu de aplicare a legislaţiei achiziţiilor publice

·                     Principii în achiziţii publice (aplicaţie şi exemplificări)

·                     Planificarea achiziţiilor publice („gândirea care precede acţiunea”)

·                      Programul anual al achiziţiilor publice

·                      Procesul de achiziţie publică – etapele procesului de achiziţie  publică

·                      Proceduri de achiziţii publice

·                       Criterii de calificare/selecție și criterii de atribuire;  Reguli de estimare a valorii contractelor de achiziţie publică

·                      Documentaţia de atribuire / de concurs / descriptivă

·                      Derularea procedurilor

·                       Evaluarea ofertelor

·                      Atribuirea contractului

·                      Instituţiile cele mai importante care reglementează /supraveghează/ controlează procedurile, menţionate ȋn legislaţia achiziţiilor publice;

Ø                 Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.)

Ø      Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice (U.C.V.A.P.)

Ø      Agenţia Naţionalã de Integritate (A.N.I.)

Ø      Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (C.N.S.C.)

Ø      Curtea de Apel (C.A.) 

·                     Conflicte de interese şi incompatibilităţi;

   8. Exerciții practice și studii de caz

GRUPUL ȚINTĂ:  aleși locali (primari, viceprimari, consilieri locali), funcționari publici de conducere si executie, personal contractual din autoritățile și instituțiile publice, care vor să își dezvolte cariera profesională.

OBIECTIVE:

·         Cunoaşterea principiilor și a particularităților de organizare și funcționare a managementului în cadrul administrației publice;

·         Însușirea componentelor generale ale managementului;

·         Cunoașterea particularităților managementului din administrația publică;

·         Cunoașterea noțiunilor de bază în ceea ce privește managementul institutiei publice;

·         Dobândirea de cunoștințe și abilități profesionale specifice pentru desfășurarea activității de resurse umane în cadrul sau în legătură cu administrația publică.


METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:

-       prezentări, dezbateri, discuţii active;

-       studii de caz, joc de rol;

-       încurajarea participării active a tuturor participanţilor;

-       utilizarea unor exemple practice, concrete.


AVANTAJELE PARTICIPĂRII:

-       aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea pe care o desfăşoară;

-       în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului profesional.