S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică şi vă invită să participați la următorul program de perfecționare profesională:


DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECȚIONARE: Proceduri specifice de stare civilă şi evidenţă a persoanelor


TEMATICA:

1.        Atribuţiile de stare civilă ale autorităţilor administraţiei publice la nivel judeţean şi local.

2.        Ofiţerul de stare civilă – atribuţii, competenţă, delegarea de competenţă.

3.        Actele de stare civilă şi registrele de stare civilă.

4.        Recunoaşterea copilului şi filiaţia.

5.        Înregistrarea naşterii. Întregistrarea tardivă a naşterii.

6.        Logodna şi căsătoria. Încheierea căsătoriei. Formalităţi.

7.        Regimurile matrimoniale.

8.        Înregistrarea decesului persoanei.

9.        Comunicarea modificărilor intervenite în statutul civil al persoanei.

10.        Extrasele multilingve de stare civilă.

11.        Schimbarea numelui pe cale administrativă.

12.        Divorţul administrativ.

13.        Rectificarea actelor de stare civilă şi a menţiunilor de pe marginea cestora.

14.        Transcrierea/înscrierea în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de stare civilă eliberate cetăţenilor români de autorităţile străine.

15.         Înscrierea menţiunilor de schimbare a numelui intervenite în străinătate.

16.         Istoricul evidenţei persoanelor în România.

17.         Înregistrarea cetăţenilor români în evidenţa persoanelor.

18.         Codul numeric personal.

19.         Actele de identitate ale cetăţenilor români.

20.         Domiciliul şi reşedinţa – noțiuni, stabilire.

21.         Protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date

22.         Furnizarea datelor cu caracter personal.


GRUPUL ȚINTĂ:  

-        primari, viceprimari, secretari;

-        personal de conducere şi execuţie din cadrul SPCLEP şi SPCJEP;

-        funcționari publici și personal contractual din autoritățile și instituțiile publice, care vor să își dezvolte cariera profesională.


OBIECTIVE:

•        Cunoaşterea principiilor și a particularităților de organizare și funcționare a activității de stare civilă şi evidenţă a persoanelor în cadrul administrației publice locale şi judeţene;

•        Însușirea componentelor generale ale organizării activității de stare civilă şi evidenţă a persoanelor;

•        Cunoașterea modului concret de lucru pentru procedurile de stare civilă şi evidenţă a persoanelor, a particularităților pentru fiecare procedură specifică în domeniu;

•        Familiarizarea cu diferitele formulare utilizate în activitatea de stare civilă şi evidenţă a persoanelor;

•        Însuşirea, cunoaşterea  şi aprofundarea cunoştinţelor în domeniu;

•        Dobândirea de noi cunoștințe și abilități profesionale specifice pentru desfășurarea activității de stare civilă şi evidenţă a persoanelor.


METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:

-        prezentări, dezbateri, discuţii active;

-        studii de caz, joc de rol;

-        încurajarea participării active a tuturor participanţilor;

-        utilizarea unor exemple practice, concrete.


AVANTAJELE PARTICIPĂRII:

-        aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea curentă;

-        în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului profesional.