S.C. SARAL EXPERT CONSULT S.R.L. în parteneriat cu AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI vine în întâmpinarea nevoilor de formare a personalului din administraţia publică, şi vă invită să participați la următorul program de perfecționare profesională:


DENUMIREA PROGRAMULUI DE PERFECȚIONARE: Administrația publică locală: atribuții și competențe, adoptarea și emiterea actelor administrative


TEMATICA:

1. Cadrul legal și principiile administrației publice locale        

-  Distincția dintre administrația publică centrală și administrația publică locală;

-  Principii care guvernează administraţia publică locală;

-  Formele şi limitele autonomiei locale.

-  Autorităţile administrației publice locale. Prezentare generală - Consiliile locale şi primarii;

-  Statutul aleşilor locali; Drepturile și obligațiile aleșilor locali; Răspunderea aleșilor locali.


2. Consiliul local

- Alegerea, componenţa şi constituirea consiliilor locale;

 - Competenţa, funcţionarea şi atribuţiile consiliilor locale;

 - Mandatului consiliului local; Dizolvarea consiliului local;

 - Adoptarea hotărârilor de către Consiliului local; Cvorum.


3. Primarul și aparatul de specialitate al acestuia

-  Alegerea şi mandatul primarului;

-  Atribuţiile primarului;

 -  Actele administrative emise de primar ; Dispoziţii;

-  Rolul şi atribuţiile secretarul unității administrativ teritoriale;

-  Serviciile publice locale.


4. Consiliul județean

 - Componenţa, alegerea, constituirea și atribuțiile consiliului judeţean;

 - Funcţionarea consiliului judeţean;

 - Preşedintele consiliului judeţean;

 - Acte emise/adoptate de către Consiliul Judeţean şi Preşedintele Consiliului Judeţean;

- Serviciile publice ale consiliilor judeţene.


5. Actul administrativ-condiţii se formă şi fond

- Structura şi elaborarea actelor administrative;

- Forma de redactare a actelor administrative;

- Motivarea în drept şi fapt;

 - Publicarea  şi intrarea în vigoare a actelor administrative.


6. Tutela administrativă

- Exercitarea controlului de legalitate asupra actelor administrative;

- Excepţia de nelegalitate; acte care nu pot fi supuse controlului de legalitate;

- Rolul notificării formulată de către prefect– oportunitate sau legalitate;

- Acţiunea în contencios administrativ împotriva actelor administrative.


7. Exerciții practice și studii de caz


GRUPUL ȚINTĂ:  aleși locali (primari, viceprimari, consilieri locali), funcționari publici și personal contractual din autoritățile și instituțiile publice, care vor să își dezvolte cariera profesională.


OBIECTIVE:

- Cunoaşterea principiilor și a particularităților de organizare și funcționare a administrației publice locale;

- Însușirea componentelor şi a structurilor specifice autorităților administrației publice locale;

- Cunoașterea elementelor ce definesc statutul aleșilor locali;

- Înțelegerea modalității de constituire, funcționare și exercitare a atribuțiilor consiliului local și județean;

- Cunoașterea aprofundată a tuturor elementelor ce țin de activitatea primarului și de funcționare a primăriei;

- Dobândirea de cunoștințe și abilități profesionale specifice pentru desfășurarea activității în cadrul sau în legătură cu administrația publică locală.


METODE DE FORMARE: cursul include elemente teoretice şi practice îmbinate profesionist, folosind cele mai moderne abordări pentru educaţia profesională a adulţilor:

- prezentări, dezbateri, discuţii active;

- studii de caz, joc de rol;

- încurajarea participării active a tuturor participanţilor;

- utilizarea unor exemple practice, concrete.


AVANTAJELE PARTICIPĂRII:

- aplicabilitatea cunoştinţelor şi a abilităţilor dobândite în activitatea pe care o desfăşoară;

- în urma absolvirii acestui program, participanţii vor primi un Certificat emis de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, având un rol important în completarea dosarului profesional.